Peugeot 308 1.6HDI 100KM Wyłączenie Adblue Chiptuning

Peugeot 308 T9 1.6HDI Usunięcie systemu SCR Urea Adblue  plus zwiększenie mocy

Awaryjny system SCR w samochodach grupy PSA daje się właścicielom we znaki. Drobna usterka urządzenia dozującego dodatek Adblue lub któregoś z czujników powoduje przejście sterownika silnika w tryb awaryjny lub/i wyświetlenie kontrolki Urea oraz  informacji

usterka układu oczyszczania spalin
usterka układu oczyszczania spalin
kontrolka urea
błąd urea

Usterka układu oczyszczania spalin Rozruch zabroniony za xx km

Częstym pytaniem jest czy silnik rzeczywiście nie odpali po podanym w komunikacie przebiegu. Otóż odpali ale dopiero po interwencji urządzenia diagnostycznego i przed każdym rozruchem taki zabieg będzie konieczny. Z poziomu użytkownika silnika nie da się uruchomić.
System kontroli wtrysku stosowanie w silnikach HDI TDCI grupy Peugeot Citroen Ford daje możliwość selektywnego wyłączenia układu Adblue bez ingerencji w DPF i EGR

W przypadku tego małego Peugeota sprawny filtr cząstek stałych nie wymagał dodatkowych działań, po pozbyciu się problemów z Adblue można było trochę ożywić silnik i usunąć ustawiony na 180km/h ogranicznik prędkości

Wyniki pomiarów na hamowni:
Seria 100KM 275Nm
Chiptuning:  133KM 335Nm

Dodatki: przesunięty limiter prędkośći  SCR off.

Błędy powiązane z Adblue:

U029E Fault In Communication With The Denox System. No

Communication Permanent
P20E8 Pressure Of The Urea Fluid. Urea Fluid Pressure Too Low Temporary
P20E9 Pressure Of The Urea Fluid. Drift Upwards Permanent

P20EE SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1