Peugeot 308 T9 1.6HDI Usunięcie systemu SCR Urea Adblue plus zwiększenie mocy
Awaryjny system SCR w samochodach grupy PSA daje się właścicielom we znaki. Drobna usterka urządzenia dozującego dodatek Adblue lub któregoś z czujników powoduje przejście sterownika silnika w tryb awaryjny lub/i wyświetlenie kontrolki Urea oraz informacji
Usterka układu oczyszczania spalin Rozruch zabroniony za xx km
System kontroli wtrysku stosowanie w silnikach HDI TDCI grupy Peugeot Citroen Ford daje możliwość selektywnego wyłączenia układu Adblue bez ingerencji w DPF i EGR
W przypadku tego małego Peugeota sprawny filtr cząstek stałych nie wymagał dodatkowych działań, po pozbyciu się problemów z Adblue można było trochę ożywić silnik i usunąć ustawiony na 180km/h ogranicznik prędkości
Wyniki pomiarów na hamowni:
Seria 100KM 275Nm
Chiptuning: 133KM 335Nm
Dodatki: przesunięty limiter prędkośći SCR off.
Błędy powiązane z Adblue:
U029E Fault In Communication With The Denox System. No
Communication Permanent
P20E8 Pressure Of The Urea Fluid. Urea Fluid Pressure Too Low Temporary
P20E9 Pressure Of The Urea Fluid. Drift Upwards Permanent
P20EE SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1