Realizacje

Chip Tuning Audi A6 Allroad 3.0 TDI Quattro

Chip Tuning Audi A6 Allroad 3.0 TDI Quattro

Silnik 3.0TDI 218 CZVA mechanicznie przygotowany jest na dużo większe moce niż generuje seryjne oprogramowanie sterownika MD1CP004. Dzięki niskiemu przebiegowi i bardzo mocnej serii udało się w testowych pomiarach osiągnąć 347KM i 662Nm. Właściciel jednak oczekiwał około 300KMi 600Nm i tak też finalnie silnik został wystrojony. 

Wyniki pomiarów:
Seria 251KM 533Nm
Remap:  305KM 602Nm

Remap v2: 347KM 662Nm

Peugeot 308 1.6HDI 100KM Wyłączenie Adblue Chiptuning

Peugeot 308 T9 1.6HDI Usunięcie systemu SCR Urea Adblue  plus zwiększenie mocy

Awaryjny system SCR w samochodach grupy PSA daje się właścicielom we znaki. Drobna usterka urządzenia dozującego dodatek Adblue lub któregoś z czujników powoduje przejście sterownika silnika w tryb awaryjny lub/i wyświetlenie kontrolki Urea oraz  informacji

usterka układu oczyszczania spalin
usterka układu oczyszczania spalin
kontrolka urea
błąd urea

Usterka układu oczyszczania spalin Rozruch zabroniony za xx km

Częstym pytaniem jest czy silnik rzeczywiście nie odpali po podanym w komunikacie przebiegu. Otóż odpali ale dopiero po interwencji urządzenia diagnostycznego i przed każdym rozruchem taki zabieg będzie konieczny. Z poziomu użytkownika silnika nie da się uruchomić.
System kontroli wtrysku stosowanie w silnikach HDI TDCI grupy Peugeot Citroen Ford daje możliwość selektywnego wyłączenia układu Adblue bez ingerencji w DPF i EGR

W przypadku tego małego Peugeota sprawny filtr cząstek stałych nie wymagał dodatkowych działań, po pozbyciu się problemów z Adblue można było trochę ożywić silnik i usunąć ustawiony na 180km/h ogranicznik prędkości

Wyniki pomiarów na hamowni:
Seria 100KM 275Nm
Chiptuning:  133KM 335Nm

Dodatki: przesunięty limiter prędkośći  SCR off.

Błędy powiązane z Adblue:

U029E Fault In Communication With The Denox System. No

Communication Permanent
P20E8 Pressure Of The Urea Fluid. Urea Fluid Pressure Too Low Temporary
P20E9 Pressure Of The Urea Fluid. Drift Upwards Permanent

P20EE SCR NOx Catalyst Efficiency Below Threshold Bank 1

Chiptuning 2.0JTDm 165KM Fiat Bravo

Chiptuning Fiat Bravo 2.0JTDm 165KM 

– usunięcie DPF
– wyłączenie EGR
– wyłączenie klap wirowych
– aktywacja LFB – hamowania lewą nogą
– limiter na przeglądy (pozwala przejść analizę spalin bez DPF)
 

Seria 183KM 422Nm
Remap 228KM 492Nm

VW Golf Mk6 GTD 2.0TDI CFGB Chip Tuning DPF EGR off

VW Golf Mk6 GTD 2.0TDI CFGB Chip Tuning remap downpipe DPF EGR off

VW Golf Mk6 GTD 2.0TDI CFGB Chip Tuning remap downpipe DPF EGR off
Całkowicie odwracalne usunięcie DPF z zastosowaniem downpipe, można położyć filtr na półce i podziwiać tę wyrafinowaną innowacyjną proekologiczną konstrukcję długimi zimowymi wieczorami.

Wykres z hamowni podwoziowej:

Seria: 184KM 395Nm

Remap: 222KM 460Nm

Oczywiście limiter dawki na przeglądy, choć w tym przypadku niezbyt konieczny.
Agresywniejszy XDS mode, i kodowanie fajerwerków zawsze gratis przy remapie grupy VAG, wystarczy wybrać opcje.

Zużycie paliwa w ekonomicznych zakresach prędkości spada o około 20%

BMW X5 35d E70 Chip Tuning Remap Adblue DPF EGR Off

BMW X5 E70 3.5d Chip Tuning DPF EGR Adblue off.

Lista kodów usterek związanych z systemem SCR zajęła całą stronę więc zapadła decyzja o pozbyciu się selektywnej redukcji katalitycznej. Oczywiście po dojściu z ekologią do ładu trochę ożywiliśmy silnik.

Wyniki pomiarów na hamowni:
Seria 272KM 554Nm
Chiptuning:  348KM 688Nm

Dodatki: przesunięty limiter prędkośći, EGR, DPF, SCR off.

Błędy powiązane z DPF EGR Adblue:

4583 4583 Message (CALId-CVN From NOx Sensor After DeNOx

Cat, 0x35B, CAN Sensor) Current
4B6C DDE: Heating Crankcase Ventilation, Activation Current
4709 DDE: Reducing-Agent Pressure Sensor, Signal Current
46F4 DDE: Reducing-Agent Active-Tank Temperature Sensor, Signal Current

480F DDE: Message (NOx Sensor After SCR Catalytic Converter, 0x130, Sensor-CAN) Current

46AF DDE: Reducing-Agent Changeover Valve, Activation Current
4BAB DDE: Reducing-Agent Active-Tank Fill-Level Sensor, Signal Current
4BCB DDE: Reducing-Agent Passive-Tank Fill-Level Sensor, Signal Current
47EE DDE: Reducing-Agent Delivery Pump, Activation Current
46C4 DDE: Reducing-Agent Pressure-Line Heating, Activation History
46E4 DDE: Reducing-Agent Active-Tank Heating, Activation History
3F25 DDE: Charge-Air Tube Monitoring History
4B82 DDE: Exhaust-Gas Recirculation-Rate Control, Control Deviation History

4226 DDE: Oxygen Sensor History

4865 DDE: Air System, Air To EGR Mass Flow, Plausibility History
4530 Charging Pressure Control, High-Pressure Stage, Control

Deviation: Charging Pressure Too Low/Positive Control Deviation History

3FF0 Air Mass Measurement History
4ABA 4ABA Exhaust-Gas Temperature Sensor Before SCR Cat., Plausibility History

4714 DDE: Exhaust-Gas Temperature Sensor Before SCR Cat., Signal Current

47FE DDE: Reducing-Agent Metering Valve, Activation Current